maanantai 2. kesäkuuta 2014

Ihana, kamala ja silti niin upea Hongkong

Skyline on vaan aina niin upea
Viimeiseen pariin viikkoon on mahtunu paljon hyvää ja paljon huonoa. On ollu päiviä kun oon melkein itkeny ilosta ja päiviä kun tekee vaan mieli huutaa jokaiselle vastaan kävelevälle ihmiselle ja kaivautua syvälle peiton alle ilmastoinnin kera. Onneks niitä hyviä päiviä on ollu paljon enemmän.  Itseasiassa oon ainakin iltaisin ollu ihan tyytyväinen päivääni ja huonot hetket menee ohi jo parissa tunnissa. Ja mikä parasta,  voin jo sanoo olevani kotona. Ei Suomikaan oo täydellinen.


Only in Asia
Hongkong on todellakin yks maailman upeimmista kaupungeista. Jokapuolella tapahtuu jotain ja koskaan et oo yksin ellet välttämättä halua. Oon asunu täällä nyt kolme viikkoa ja tavannu ainakin kolme ihmistä joiden kanssa voin tehdä jotain jos tulee tylsää. Myös aktiivinen expat yhteisö on aina valmiina johonkin jos tuntuu että ei oo tekemistä. Musta on välillä hauska laittaa ne arvaan mistä päin oon kotosin - tähän mennessä moni on veikannu joko brittiä tai australialaista, kerran ranskalaista ja joku pääsi aika lähelle veikkaamalla Norjaa. 

Hello Kitty macaroneja!

Hongkong on kyllä näyttäny mulle parhaat puolensa viimeisen viikon aikana.  Oon käyny katsomassa paikallisen elokuvan joka oikeesti pisti muut sekä itkeen, pelkään että nauraan( Nimeltään Aberdeen - jos jotenkin saatte sen käsiinne Suomessa niin suosittelen!) Oon käyny ravintoloissa ja saanu ihan mahtavia ruokia, etenkin Korealaista (kiitos Eeva), Nauranu skotlantilaisten kanssa rikkinäisessä ratikassa ja käyny kattoon paikallisia raveja. Ja vaikka mitä muuta. Ihana Hongkong.

Happy Valleyn Horserace
Ihanaa korealaista ruokaa!

Ruoka Hongkongissa on paitsi halpaa, myös hyvää. Pitää vaan uskaltaa mennä kaikkiin ravintoloihin ja kokeilla rohkeesti jotain. Täältä saa ruokaa ihan laidasta laitaan ja tähän mennessä en oo onnistunu saamaan edes ruokamyrkytystä! 

Hongkongin paras kahvila! Meen vielä monta kertaa tänne..
Aika uskaltava valinta:D

Mun perhe (paitsi koira:<) saapuu tänne n. kolmen viikon päästä ja ainakin tiedän jo mihin vien ne syömään! Musta on kiva että myös mun sisko tulee mukaan, koska kaksosina ollaan tehty paljon kaikkee yhdessä ja täällä on niin paljon kaikkee mitä haluan näyttää sille. Ja tietysti on kiva nähdä myös iskää ja äitiä ♥ Harmi että koiraa ei voi ottaa mukaan...

Aika kurjan näköstä vai mitä?
Yks parhaita kokemuksia oli ehdottomasti Shek O beach. Sinne pääsi metrolla ja bussilla helposti eikä se ollu yhtään täynnä vaikka aurinko paisto ja oli kirkas päivä.  Paloin kyllä aika lahjakkaasti vaikka olinkin lutrannu aurinkorasvaa ja olin varjon alla. Ihanaa että suurkaupungista pääsee tollaseen hiljasempaan paikkaan. Shek O:n lisäks täällä on vielä monta muutakin rantaa eli nähtävää riittää! 

En oo vielä palanu..
Vaikka mulla onkin ollu enimmäkseen kivaa, jouduin kuitenkin erinäisistä syistä vaihtaan asuntoo. Voin kertoo että muuttaminen 30 asteen suorassa auringonpaisteessa ei oo herkkua. Tässäkin oli kuitenkin onnellinen loppu - Nyt asun TSTn alueella mulle niin rakkaan kowloon parkin vieressä! Ihan mahtavaa. Onneks asioilla on tapana järjestyä. On myös kiva kun asunnossa on pyykinpesukone, kuivuri ja toimiva televisio sekä mikroaaltouuni ja kädet voi levittää joka kohdassa! Mitä luksusta..

Uusi näköalani, en ainakaan valita!

Kun alussa oli pää pyörällä niin nyt Hongkong alkaa jo olla aika arkinen kiireisine katuineen ja ihmismassoineen. Oon kyllä liian tottunu 24/7 auki oleviin 7-eleveneihin ja Starbucksiin. No, onneks ne on myös Pekingissä. Suomessa tuunkin oleen huimat 2 viikkoo loppuvuodesta! Huhhuh. 






Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Kiitos:)