perjantai 4. heinäkuuta 2014

Terveisiä Suomesta

Tänään kävellessäni 32 asteen lämmössä farkut jalassa ja pitkähihainen päällä, aloin yhtäkkiä kaivata niitä jäätävän kylmiä talvipäiviä meidän Ylöjärvellä sijaitsevalla mökillä. Päästyäni siihen mielentilaan alko olla ikävä Suomen kesää, suomalaisia kavereita, Suomessa olevaa koiraa ja hetken kaipailin jopa TKL:n busseja joiden ruuhkatunti on pahimmillaan se, että bussissa joutuu seisomaan.

Suomi-ikävää voi onneks lievittää esimerkiksi näillä tuliaisilla jotka mun perhe toi vieraillessaan täällä viimeviikolla!

Niin paljon kaikkea niin hyvää:)
Viime viikon maanantaina lähdin toimistolta aikaisemmin ja hain perheeni Hongkongin lentokentältä, josta matka jatkui Ovolo-hotelliin jossa asuttiin se aika kun mun sisko oli täällä. Vaikka Sham Shui Po on alueena vähän mielenkiintoinen, oli meidän hotelli kuitenkin ihan mahtavaa vaihtelua mun asuntooni Tsim Sha Tsuissa. Niin paljon tilaa! Pääasia  mulle oli kuitenkin se, että näin mun perhettä pitkästä aikaa:)

Olin kuitenkin töissä koko viikon eli päivisin laitoin mun perheen tekeen juttuja keskenään ja illalla sitten mentiin syömään yhdessä paikkoihin, joista osan olin kattonu etukäteen tai käyny siellä joskus. Löysin myös pari uutta ravintolaa joihin pitää mennä kaveriporukalla, kuten Ashley Roadilla sijaitseva Ned Kelly's Last Stand, jossa soittaa Jazz bändi päivittäin klo 21.30. Pitää joskus kirjoittaa ihan oma postauksensa kaikista ravintoloista joita voin suositella täältä.

Perjantain otin kuitenkin vapaaks töistä koska mentiin Disneylandiin! Oon halunnu Disneylandiin ihan pienestä pitäen joten olin innoissani. Suosittelen kyllä Disneylandia kohteena mutta siellä ei oikeesti jaksa olla päivää pidempään. Me taidettiin lähteä joskus kuuden aikaan.

Piti tietysti saada Minni-hiiren korvat!
Koska Hongkongissa on niin paljon kaikkee ihmeellistä ja jännää, halusin näyttää mun siskolle millasta mun elämä täällä oikeastaan on. Koska mun kaverit on olennainen osa sitä, järkkäsin treffit torstai-illalle ja mentiin niiden kanssa Korealaiseen BBQ paikkaan. Oli muuten hyvää ruokaa! Se grillattiin meidän nenän edessä:D


Käytiin myös Ladie's nightissa keskiviikkona ja perjantaina illalla nähtiin taas mun kavereita mutta tällä kertaa LKF:llä. Heta (tai Henna 2..) on kuulemma tervetullut uudestaankin käymään Hongkongissa:D

Ainakin oli hauskaa..:D ♥
Lauantaina käytiin Victoria Peakilla jossa en ollut tän 1,5 kuukauden aikana vieläkään onnistunut käymään joten oli jo aikakin. Osu tosi hyvä sää ja näköala oli sen mukainen. Syötiin Bubba gump ravintolassa josta sai mukin mukaansa, näitä meillä on kuulemma jo yksi kotona ja lisää piti varta vasten hakea Peakilta:)



Pakollinen Peak-kuva
Lauantai-iltana saatoin siskoni lentokentälle ja palasin hotellille pakkaan kamoja - oli aika muuttaa takasin Tsim Sha Tsuin huoneeseen. Hei hei happy hour ja iso sohva. Sunnuntai menikin aikalailla vanhempien hotellille muuttamisessa ja mun kotiinpalussa mutta ehdittiin kuitenkin käydä äitin kanssa kampaajalla! Vaikka kuinka pelkäsin kokemusta etukäteen, mun hiukset on edelleen päässä, tyvikasvu on poissa ja kauhtunut punainen väri on vaihtunut tummaan ruskeaan. Jos vielä tarviin kampaajaa, meen kyllä samaan paikkaan. Suht. edullinen, hyvää englantia puhuva kampaaja ja hyvä sijainti, joka oli helppo löytää.

Tiistaina mulla olikin vapaapäivä, joten suunnattiin kohti Big Buddhaa. Alunperin piti mennä Infinity poolille mutta päädyttiinkin Big Buddhalle - ja onneks päädyttiin. Tosi hieno paikka, ja pääsin pitkästä aikaa rapsutteleen koiraa jonka huijasin luokseni muovipussia rapistelemalla:D

Sinne noustiin köysirataa pitkin joka makso 150 HKD menopaluu ja oli joka sentin arvonen! Big Buddhallehan pääsee myös kävellen (ei huonokuntoisille!) ja paikallisbussilla, mutta suosittelen todella köysirataa.

Köysirata
Syötiin ylhäälle päästyämme Ngong Pingin kylässä tosi hyvää ramenia, joka piti kyllä nälän poissa ihan iltaan asti. Sieltä noustiin portaita pitkin Buddhan patsaalle ja päästiin just ylös ennen kun taivas repes. No, on sitä huonompiakin paikkoja pitää sadetta kun Big Buddhan sisällä oleva temppeli.

Ngong ping village
Siellä se näkyy!


Parit portaat


Big Buddha, hetki ennen sumuun peittymistä.


Loppupäivä menikin sitten Ngong Pingiä katsellessa ja illalla suunnattiin vielä Temple streetille ja Avenue of Starsille, jotka oli mulle jo tuttuja entuudestaan. Etenkin Temple Street koska asuin ennen sen vieressä. Syötiin paikallisessa ravintolassa jossa sielläkin olin käyny ennen ja söin ah niin hyvää varsiselleriä. Se on täällä mun suosikkiruokaa ja jos kokkaan jotain kotona niin se on varsiselleriä, mieluiten tosin raakana salaatissa eikä öljyssä paistettuna.

Keskiviikkoaamuna käytiin vielä aamupalalla ja sitten mun vanhemmat suuntasikin kohti Singaporea ja mä palasin arkeeni täällä. Sitä arkea on muuten enää vähän päälle kuukausi jäljellä ennen Suomeen paluuta! En haluis lähtee mutta toisaalta on kivakin palata Suomeen ainakin vähäks aikaa:)

Viikonloppuna luvassa ainakin BBQ-rantajuhlat Shek O:lla ja sunnuntai Infinity Poolilla, eli rauhallinen viikonloppu luvassa ainakin toivottavasti, sitä meinaan tarvitaan!





Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Kiitos:)