maanantai 14. heinäkuuta 2014

Seikkailuja

Kun kirjoitan tätä mulla on enää 30 päivää jäljellä Hongkongissa. Jotenkin tuntuu ihan uskomattomalta että olisin ollu täällä jo yli 2 kuukautta! Se aika on menny todella nopeasti ja sisältäny mitä ihmeellisimpiä seikkailuja ympäri Hongkongia. Mitä ikinä tuleekaan eteen tän viimesen kuukauden aikana yks asia on varma - en koskaan tuu unohtaan näitä kolmea kuukautta Hongkongin vilinässä!

Vaikka Hongkong paikkana on jo itsessään mieleenjäävä ja täynnä kaikkea ihmeellistä, parhaat muistot mulla on kuitenkin mun uusien ystävien kanssa. Ystävien, jotka tapasin sattumalta yhdessä Tapas-illassa johon menin koska ei ollut muutakaan tekemistä. Ystävien, joiden kautta tapasin uusia ystäviä ja tapaan koko ajan lisää.


Viimeiseen pariin viikkoon (päivitän sit joka viikko, hah hahah) on mahtunu aika paljon kaikkee hauskaa. BBQ- juhlat Shek O:lla oli just niin rentouttavat kun halusinkin niiden olevan eikä kylmä (ja halpa) mango daiquiri oo koskaan maistunu niin hyvältä. Ilta päättyi mukavasti IFC kattoterassille ja syvällisten keskusteluiden jälkeen kotiin ennen metron sulkeutumista eli sain kunnon yöunet!


Kunnon yöunia todella tarvittiin, koska seuraavana päivänä oli luvassa "pieni kävely" Infinity poolille. Se pieni kävely oli 2 kilometriä pelkkiä portaita 40 asteen lämmössä ja ne portaat johti toisille portaille ja sit piti kiivetä kallioo pitkin altaalle ja yrittää olla katsomatta alas. Ylös päästyäni ja vannottuani että nimi infinity pool tulee siitä että sinne menee infinite stairs, olin kuitenkin aika onnellinen sukeltaessani viileään veteen. Mun kuvat ei oo parhaita mahdollisia koska en omista kameraa ja puhelimen putoaminen veteen oli liian pelottava ajatus mutta oli se aika hieno paikka!


Infinity pool

Nätit maisemat palatessa

Lehmä wtf

Kun päästiin alas Infinity poolilta mentiin suoraan Tung chungiin ja siellä Pizza Hutiin jossa jouduttiin oottaan 15 min ruokaa ja se tuntu ikuisuudelta. Kun pääsin kotiin, menin suihkun kautta suoraan nukkuun ja nukuin paremmin kun pitkään aikaan.

Keskiviikkona menin syömään uusien tuttujen kanssa ja päädyttiin Ladie's nightiin sen kivan Jazz paikan jälkeen jossa olin käyny aikasemmin mun vanhempien kanssa. Tällä kertaa kuulin jopa kun se bändi soitti, tosin koska istuttiin just sen edessä niin ei ollu ihan nautinnollisimmasta päästä. Taidan joku ilta mennä sinne ihan yksin, tilata pullon Crabbiesiä ja vaan nauttia musiikista. Heti kun löydän vapaaillan kalenterista.

Torstaina menin syömään Paulin ja Peonyn kanssa Wagyuun, johon Paul suunnitteli isompaa tapaamista myöhemmin joten testattiin se pienemmällä porukalla ja mun mielestä se sopii hyvin isommallekin porukalle. Tai ainakin ruoka oli hyvää. Jatkettiin iltaa vielä yksille The Globeen, jonka olutvalikoima on isompi kun mun taannoisen kantapubin Belgiassa. Perjantaina jatkoin samaa linjaa ja menin ensin syömään Paulin kanssa ja sitten Saharaan yksille ennen LKF:ää. Sahara on mun suosikkipaikka Hongkongissa, ei pelkästään hyvän ruoan vaan myös kivan tunnelman joka muistuttaa mua kesäilloista mun Valkeakosken asunnon parvekkeella kavereiden kanssa. Good times ♥

Suorat hiukset jotka oli suorat n. 20 minuuttia.
Perjantain jatkuttua pikkutunneille sinänsä hirveässä Magnum yökerhossa, vietin koko lauantain lähinnä keräten voimia tuleviin allasbileisiin. (Joo, teen kyllä muutakin kun biletän täällä, vai teenkö?) Allasbileet pidettiin W-hotellissa, joka oli mulle tuttu paikka taannoisesta viini-illasta ja joka sijaitsi mun ilokseni Kowloonin puolella eli ei tarvinnu tapella taksikuskien kanssa sillan ylittämisestä kotiin palatessa. Aloteltiin iltaa kattoterassilla Wanchaissa pizzan kera ja siitä jatkettiin W-hotelliin. Allas oli tosi hieno ja tunnelma sinänsä oli hyvä aina afterpartyyn asti jossa DJ taisi soittaa samaa kappaletta kolme tuntia. Saatiin kuitenkin  hienot UV-kasvomaalaukset!

Altaassa
Kasvomaalaukset jotka hohti pimeessä

 Otettiin taksi kohti TST:tä n. 3-4 aikaan aamulla ja näytin porukalle missä lähin auki oleva ruokapaikka on ennen kun raahauduttiin Peonyn kanssa kotiin nukkuun muiden jäädessä syömään. Ihanin tyttö Hongkongissa ♥

Sunnuntaina menin North Pointiin syömään kaverien kanssa yllättävän hyvää kiinalaista ruokaa. Olutta tarjoiltiin tässä paikassa kulhosta ja ruoka tuotiin isolle pyörivälle levylle josta kaikkien oli helppo ottaa mitä haluaa. Nerokasta.



 Tänään on luvassa viini-ilta tyttöjen kera ja hyvää ranskalaista ruokaa mutta kirjottelen siitä sitten myöhemmin ettei tästä tuu ihan kamalaa romaania. Tähän loppuun voisin lisätä vielä sen että tällä hetkellä mun tulevaisuus on täysin auki koska ilmeisesti HAMKilla on joku ongelma BTBUn kanssa ja saattaa olla että edessä onkin paluu Suomeen Pekingin sijasta. Onneks mulla on täällä ystäviä jotka auttaa ajatteleen kaikkee muuta. En nimittäin todellakaan oo valmis palaan Valkeakoskelle! Ensi viikonloppuna kuitenkin Macaoon, jos vaikka voittaisin pokeripöydässä miljoonan ja voisinkin jäädä tänne ikuisesti?:D




Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Kiitos:)