torstai 15. toukokuuta 2014

I made it

Ei oo ollu kylmä
Ensimmäinen (sateinen) viikko Hongkongissa on nyt takana! En oikein edes tiedä mistä alottaa kun on niin paljon kaikkee. Oon pitäny päiväkirjaa ihan käsin että muistaisin näistä päivistä jotain:)

Lauantaina kun olin lähdössä Starbucksista blogin päivittämisen jälkeen metrolla takas Jordaniin koska TST oli liian kaukana koko päivän kävelyn jälkeen, törmäsin saksalaiseen vaihtariin jonka kanssa juteltiin n. 4 minuuttia TsT:ltä Jordanin asemalle ja siinä ajassa ehdittiin sopia et nähään puolen tunnin päästä Jordanin exit A:lla.Käveltiin ympäri Kowloonia ja naurettiin kaikelle maan ja taivaan väliltä kunnes huomattiin et kello on jotain neljä aamulla (täällä ei edes huomaa jos on pimeetä jos ei kato ylös) ja lähettiin koteihimme. Jääkaappi oli paikallaan ja ensimmäinen lauantai Hongkongissa onnellisesti lopussa:)

Sunnuntaina heräsin puolen päivän aikaan koska mun sisäinen kello oli vielä Suomen ajassa ja lähdin (kylmän) suihkun jälkeen juokseen Kowloon parkin fitness trailin. Ihan mahtavaa! Mulla oli sovittu tapaaminen yhen hollantilaisen expatin kanssa joten menin sen kanssa seikkaileen mm. Reclamation streetille,  ainoo et alko sataa kaatamalla ja ukkostaa joten päädyttiin sit mun kotiin maisteleen turkinpippureita koska se on korttelin päässä reclamation streetistä. Ihana tavata täällä ihmisiä, Suomessa en koskaan vois tavata ketään näin spontaanisti.
Ihanaa pestopastaa


Maanantaina alko työt sillä että tapasin tän hetkisen harjottelijan Jordanin mtr:n kohalla ja mentiin yhessä töihin. Olin käyny läpi kaikki kauhukuvat siitä,  millanen mun työ ja työkaverit olis mutta hei apua,  tää työ on tosi ihana ja työkaverit myös! Sopivan haastavaa ja oikeesti mielenkiintoista:) 
Kävin maanantaina ekaa kertaa aidosti kiinalaisessa ravintolassa jossa mun kiinalaiset työkaverit tilas mulle ruokaa koska en ikinä olis ymmärtäny sanaakaan siitä listasta! Illalla ostin Michael Korsin.

Michael Kors heh



































Toinen työpäivä oli jo paljon rennompi koska kaikki ei ollu enää niin uutta ja aloin oppia mitä mun työ oikeastaan on. Nauroin ihan liikaa alpakoille! Käytiin Eevan kanssa lounaalla ihanassa sushipaikassa ja töiden jälkeen mentiin pizza hutiin, joka on täällä jonkin sortin hieno ravintola?! Käytiin myös ikeassa ja sain vihdoin kaikkee tarpeellista kuten esim. normaalit lakanat. Edellisissä oli vetoketju tyynyn keskellä???

Tässä on siis pizza hut??




Eilen aamulla väsytti hirveesti syystä tai toisesta mutta päädyin silti Mong kokiin ettiin elektroniikkaa ja eksyin shoppailuparatiisiin... voi ei.  Käytin n. 5 minuuttia siihen,  että sain adapterin kiinni jatkojohtoon ja nyt mulla on 6 pistoketta. Ah. Kävin myös lämpimässä suihkussa koska sain kuulla et se vedenlämmitin pitää laittaa päälle ennen kun menee  suihkuun....heh


Kadehtikaa cosplay harrastajat! Yksi kaikissa väreissä

Täytyy vielä sanoo että meidän toinen harjottelija Eeva on kyllä ollu ihan korvaamaton tänne sopeutumisessa,  oon saanu hyviä vinkkejä ja ennen kaikkee pitäny hauskaa. Ihan mahtavaa. Viikonloppuna kutsuu Macau ja tänään illalla meen käymään 118. kerroksessa sijaitsevassa OZonessa. Hui. Arvatkaa muuten sataako tuolla ulkona taas? No sataa.





Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Kiitos:)