lauantai 10. toukokuuta 2014

Pää pyörällä

  Lento Helsingistä Hongkongiin kestää n. 10 tuntia. Olin varautunu siihen mm. kahdella kirjalla,  tabletilla ja niskatyynyllä mutta täytyy sanoo että Finnair yllätti mut positiivisesti ja tarjos viihdesysteemin josta pysty hyvin kattoon elokuvia ja tv-sarjoja ja kuunteleen musiikkia nokian levykaupasta. Onnistuin myös nukkuun osan lentoa ja heräsin mielestäni sopivasti klo 9.00 Hongkongin aikaa, mikä teki nukkumaan menosta huomattavasti helpompaa. Lensin ensimmäistä kertaa ihan yksin ja vaikka oonkin kiertäny maailmaa ristiin rastiin olin ensimmäistä kertaa myös hukassa. En meinannu edes löytää Finnairin baggage droppia Helsinki-Vantaalta vaikka olin just n. kuukausi sitten lähteny Belgiaan sieltä.  Ne oli myös sillä välillä siirtäny sitä paikkaa mihin se laukku pudotetaan joten ei pelkästään mun (jännityksen) vika!

Hongkongiin lähtiessä kannattaa varata kunnolla aikaa lentokentälle. Suomen päässä siihen että kävelee turvatarkastuksesta toiseen päähän kenttää passin tarkastukseen ja Hongkongin päässä no, ylipäätään mihinkään.  Matkatavaralinjastolle piti meinaan mennä junalla.  Junalla.  Ja ennen sitä että pääsi sinne aulaan piti täyttää maahantulolappu, joka oli n. Post it lapun kokonen ja jonka täytti minuutissa.   Matkatavarat saatuani menin ulos jossa tapasin mun työnantajan ja mentiin yhdessä mun asunnolle. Vuokranantaja sano että pitää ottaa bussi numero A22 tms ja mennä Jordan Streetin pysäkille johon se tulis vastaan. 

No mentiin sitten kaksikerroksisen bussin kyydissä siihen pysäkille odottaan (sato kaatamalla) ja pian siihen tuli sellanen pieni filippiiniläinen nainen joka vei mut sinne asunnolle.  Se oli just sellanen kun kuvissakin,  paitsi että jääkaappi puuttu! Laitoin siis vuokranantajalle vihasen sähköpostin ja tänään pitäis tulla jääkaappi eli all good. Illalla kävin vielä syömässä työnantajan kanssa ja sit metrolla kotiin.  Sovitaan että mä vaan halusin seikkailla ympäri kowloonia enkä eksyny matkalla metroasemalta kotiin koska se matka on oikeesti 400m. Kotona pääsinkin kokeen elämäni ensimmäisen suihkun vessanpytyn päällä. Pitää muuten opetella tykkään kylmistä suihkuista. Onneks on lämmin.  

Seuraavana aamuna heräsin 7.30 ja lähdin ettiin aamupalapaikkaa koska en ollu ostanu mitään valmiiks ja vaeltelun jälkeen olin mamo ja menin mäkkiin pannukakuille. Mulla ei jostain syystä oo ollenkaan nälkä täällä ja kolmesta pannukakusta sain alas kaks ennen kun olin ihan täynnä. Aamupalan jälkeen kävelin Jordan streetiä Austiniin ja menin sieltä metrolla tsim tsha tsuihin jossa kävin Harbour cityn kauppakeskuksessa jossa pidin kädessä n.5000 euron laukkua jota se myyjmyyjä oli ihan myymässä mulle mutta sanoin että hehheh täytyy nyt kyllä miettiä.  Miettiä nopein reitti ulos.  
Harbour citystä kävelin Kowloon parkiin joka oli tosi hieno! 


Sit kävelin takas kotiin reclamation streetin kautta jossa myytiin hedelmiä ja mm. Kuivattua käärmettä. Mm. Herkkua. Pitää mennä sinne torille joskus niin ettei oo ihan puhki. Hain mun kodin vieressä sijaitsevasta ravintolasta kanaa ja riisiä ja menin kotiin syömään eikä jääkaappi vieläkään ollu siellä:( Se sais tulla koska haluan käydä kaupassa silleen kunnolla ja ostaa esim. Maitoo ja pitää laittaa juomat sinne niin on aina kylmää juotavaa.  

Koska jääkaappi loisti poissaolollaan ja suunnitelmissa oli ollu kaupassa käynti,  otin kamat mukaan ja suuntasin tänne Jordanin Starbucksiin kirjottaan blogia.  Kello on nyt kuus että jääkaapin olis paras olla paikallaan tai lähtee vihanen puhelu.

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Kiitos:)