torstai 7. elokuuta 2014

Tai Long Wan ja ajatuksia lähtemisestä

Viikon päästä huomenna istun lentokoneessa kohti Helsinki-Vantaan lentokenttää. Viikon päästä huomenna näen rakkaan koirani sekä muun perheeni ja hengitän Suomen puhdasta ilmaa. Vaikka koko ajatus Suomeen palaamisesta aiheuttaa mulle päänsärkyä, oon silti tavallaan onnellinen että pääsen takaisin "rakkaaseen" kotimaahani.

Jo ennen kun lähdin Hongkongiin, olin sitä mieltä että mä en vaan kuulu Suomeen ja täällä 3 kuukautta asusteltuani oon entistä varmempi siitä, että mun tulevaisuus on ehdottomasti jossain muualla kuin Suomessa. Onko se Hongkongissa? Ehkä, ehkä ei, sitä ei voi kukaan vielä tietää! Oon kyllä 100% varma että palaan Hongkongiin vielä ainakin turistina, jollen pidemmäksikin aikaa.

Hongkong on siitä kiva paikka että vaikka periaatteessa asut suurkaupungissa, koko aluetta ympäröi ihan mahtava luonto. Viime viikon lauantaina lähdin kerrankin suunnitelman mukaisesti (aka ei nukuttu koko lauantai aamupäivää niinkun yleensä) kaverieni kanssa kohti Tai Long Wanin rantaa. Sinne piti kävellä n. 1,5 tuntia ja mun mielestä se oli todellakin sen arvoista.


Maisemia

Tai Long Waniin päästäkseen pitää ensin mennä Sai Kungiin, jonne pääsee jollain metro + minibussi yhdistelmällä tai sit voi mennä helpoimman kautta ja ottaa taksin niinkun me tehtiin. Sai Kungista matka jatkui toisella taksilla kohti paviljonkia, josta polku (tai asvaltoitu tie) kohti Tai Long Wania lähti.Taksimatka kyseiselle paviljongille oli aika jännä koska sinne meni tasan yhden auton levyinen tie, mutta autot luonnollisesti kulki kahteen suuntaan. Hui.

Lehmä?? Kiltti lehmä?
Portaita 
Polku oli aika helppokulkuista mutta sisälsi aika paljon jyrkkää nousua, joka n.40 asteen helteessä tuntui vähemmän kivalta. Polulla oli myös todella paljon vapaana kulkevia lehmiä jotka (onneksi) oli kesyjä koska kuuma sää ja jyrkkä polku ei todellakaan oo kiva paikka juosta pakoon agressiiviselta lehmältä. Itse rannalle laskeutui pitkä litania portaita, mutta ne portaat oli kaiken sen kiipeämisen arvoisia koska alhaalla odotti mitä upein (ja hiljaisin) ranta!




Siellä rannalla menikin sitten koko päivä vedessä lilluessa ja rannalla maatessa aina ilta seitsemään asti, kunnes otettiin speedboat takaisin Sai Kungiin. Speedboat oli myös aikamoinen kokemus, sillä kyseisessä paatissa ei ollut minkäänlaisia turvavöitä ja se kirjaimellisesti hyppi aaltojen päällä pilkkopimeässä. No, ainakin oli hauskaa:) Vaikka olin väsynyt, jatkoin silti Hongkongin viikonloppuperinnettä ja päästyäni kotiin ja vietettyäni n. tunnin suihkussa (enkä varmaan siltikään saanut kaikkea hiekkaa pois hiuksistani) suuntasin kohti ah niin tuttua Lan Kwai Fongia.

Vaikka oon asunut Hongkongissa nyt 3 kuukautta, en silti ollut koskaan kokeillut Hotpotia, ja kun huomasin että seuraavana tiistaina meetupissa oli hot pot event, en voinut muuta kuin osallistua. Hot pot on siis keskellä pöytää oleva kiehuva kattila, jossa kokataan itse kaiken maailman lihoja ja kasviksia. Mun suosikki oli tofu, koska en oikeastaan välitä kauheasti lihasta etenkään täällä, koska se on melkein pelkkää luuta ja kudosta.

Niin paljon ruokaa

Hot pot oli ihan jännä kokemus mutta jos ollaan ihan rehellisiä niin kerta riitti. Muhun ei vaan iskeny se, että samassa kattilassa keitettiin kanaa, kalaa, nautaa ja vaikka mitä muuta. Ilman pekingiläistä satay kastiketta mikään ei varmaan edes olis maistunut miltään. No, tulipahan kokeiltua:)

Eilen menin töistä suoraan Granville roadille, joka on tosi hyvä shoppailukatu ihan mun vieressä (arvatkaa muuten oonko käynyt siellä monta kertaa ennen? No en.) Siinä kaupoilla pyöriessäni kävelin paikallisen kotipizzan eli Paisanosin ohi ja bongasin tän...herkun? En uskaltanut maistaa.

Diabetes pizzan muodossa


Mulla on jäljellä enään 7 päivää ja niihin sisältyy aivan liian paljon kaikkea tylsää tekemistä, shoppailua sekä hyvästejä koska moni mun kavereista palaa kotimaahansa tässä kuussa. Aika vaan loppuu kesken.

Ehkä munkin on oikeasti aika palata kotiin:) Ainakin pariksi viikoksi, meinaan sain aika jännää sähköpostia Pekingistä ja tällä hetkellä näyttää siltä että BTBU kutsuu sittenkin kaikkien ongelmien jälkeen! Jee! Lisäinfoa odotellessa...





Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Kiitos:)